Přejít na hlavní obsah
Badatelská výuka pro žáky ZŠ a SŠ

Výběr z aktivit

lokalita: Sedmihorky
předmět: Biologie
stupeň: První stupeň ZŠ
věk: 13 až 15 let

Jak vysoký je tento strom? Jak to můžeme zjistit?

V rámci aktivity si účastníci uvědomí procesy, při kterých stromy rostou a co je může ovlivnit, například PH půdy, klima, apod. Naučí se pracovat s odchylkami při měření výšky různým způsobem, za použití jak velmi jednoduchých pomůcek (klacíku, pravítka, …), tak i těch odborných (Christenův výškoměr).

lokalita: Černá Novina
předmět: Biologie, Zeměpis
stupeň: První stupeň ZŠ, Střední škola
věk: neomezeno

Vzorový obsah

Abstrakt - Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus quam ante, aliquam eleifend neque et, fringilla tincidunt ante. Phasellus a sem tempor, imperdiet diam rutrum, efficitur massa. Suspendisse tincidunt, est et laoreet tristique, nibh dui malesuada mauris, in efficitur nunc tellus vitae mauris. Integer a odio quis est cursus rhoncus. Suspendisse et dapibus massa. Sed cursus, diam quis euismod dictum, est magna blandit sem, nec sollicitudin ipsum ipsum a libero. Fusce et sapien id lectus commodo convallis.

lokalita: Černá Novina
předmět: Fyzika
stupeň: První stupeň ZŠ, Střední škola
věk: 16 až 19 let

Vzorový obsah (2)

Abstrakt - Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus quam ante, aliquam eleifend neque et, fringilla tincidunt ante. Phasellus a sem tempor, imperdiet diam rutrum, efficitur massa. Suspendisse tincidunt, est et laoreet tristique, nibh dui malesuada mauris, in efficitur nunc tellus vitae mauris. Integer a odio quis est cursus rhoncus. Suspendisse et dapibus massa. Sed cursus, diam quis euismod dictum, est magna blandit sem, nec sollicitudin ipsum ipsum a libero. Fusce et sapien id lectus commodo convallis.

lokalita: Černá Novina
předmět: Biologie
stupeň: Druhý stupeň ZŠ, Střední škola, Gymnázia
věk: 13 až 15 let, 16 až 19 let

Po stopách zaniklé obce: Rekonstrukce Černé Noviny podle starých map

Zaniklá obec Černá Novina je dnes pouhým souborem lučních porostů a mozaiky parcel pokrytých náletovými dřevinami. Pomocí práce se starými mapami lze ale získat představu o tom, jak prostor vypadal v minulosti. Žáci se rozdělí do skupin, které mají k dispozici vždy jeden druh zdroje (starou mapu). Pomocí terénního průzkumu se snaží identifikovat v krajině prvky, které by jim pomohly zrekonstruovat prostorové rozložení již zaniklých objektů. Na závěr si skupiny porovnají svá zjištění, kdy rozdílné časové horizonty či rozdílný druh zdroje může ovlivnit povahu výsledků jednotlivých skupin. Tyto rozdíly je vhodné diskutovat.